Tre droppformade vita glasskulpturer med detaljer i rött och guld.
WSA-priserna för bästa webbplatser och intranät 2023 är glasskulpturer gjorda av Emilia Linderholm. Foto: Anna Nordström

Folkhögskola.nu återigen nominerad till Sveriges bästa webbplats

Webbplatsen Folkhögskola.nu är ännu en gång nominerad till Sveriges bästa webbplats inom kategorin Samhällskommunikation. Första gången var år 2021 och då blev det vinst. Vinnaren 2023 avslöjas på en digital gala den 31 januari.
Uppdaterad: 25 januari 2024

Den 31 januari 2024 utses Sveriges bästa webbplatser och intranät. 15 företag, organisationer och myndigheter är nominerade i tre kategorier.

Folkhögskola.nu är nominerad som i kategorin Samhällskommunikation, tillsammans med ytterligare fyra webbplatser. De nominerade är:

Kriminalvården – www.kriminalvarden.se (ny flik)
Sollentuna kommun – www.sollentuna.se (ny flik)
Sveriges folkhögskolor – www.folkhogskola.nu (ny flik)
Sveriges Lantbruksuniversitet – www.slu.se (ny flik)
Verksamt.se – www.verksamt.se (ny flik)

Web Service Award

Tävlingen utgår ifrån Sveriges största webbplatsundersökning som genomförs av Web Service Award. De har sedan år 2000 undersökt vilka webbplatser och intranät svenskarna är mest nöjda med. De som har fått högst resultat av besökarna blir nominerade till Web Service Award – utmärkelserna till Sveriges bästa webbplatser och intranät.

Vinnarna av årets Web Service Award utses den 31 januari på WSA-dagen.

Vinnare redan 2021

Webbplatsen Folkhögskola.nu vann redan år 2021 utmärkelsen Sveriges bästa webbplats i kategorin Samhällskommunikation.

Motiveringen löd då som följer:

Den här innehållsrika och uppskattade webbplatsen har ett stort fokus på tydlighet och tillgänglighet. Webbplatsen hjälper besökarna att hitta det som är rätt för dem. En webbplats som besökarna gillar att besöka.”

Folkhögskola.nu är alla folkhögskolors webbplats

Folkhögskola.nu är de 156 folkhögskolornas egen webbplats som ansvarar för den samlade informationen om utbildningsformen folkhögskola. Här finns landets alla folkhögskolor och alla deras kurser på ett och samma ställe.

Kolla in Folkhögskola.nu här (ny flik).