Lina Remnert, internationell samordnare för Sveriges folkhögskolor, deltar i panelsamtalet om folkbildning och omställning.

Samtal om folkbildning och omställning på Klimatriksdagen 3 april

Klimatriksdagen 2022 har fokus på människorna i omställningen. Sveriges folkhögskolor finns med i ett panelsamtal söndag 3 april med rubriken Hur hinner vi ikapp? – Nya vägar för folkbildningen.
Uppdaterad: 1 april 2022

Under samtalet kommer det att diskuteras vilka insatser behövs för att få till en bredare folkbildning i klimatfrågan.Vad har vi lärt oss hittills och vilka utmaningar väntar? Företrädare för folkhögskolor, studieförbund, forskning och civilsamhälle diskuterar under samtalet möjliga vägar framåt.

Panelen är i hörsalen på Kulturhuset i Stockholm på söndag 3 april 2022 kl 10:40. Samtalet webbsänds.

Läs mer om Klimatriksdagen på deras webbplats.

Information från programmet

10:40 Hur hinner vi ikapp? – Nya vägar för folkbildningen

Medverkande

Lina Remnert, internationell samordnare Sveriges folkhögskolor, Urban Hermansson, verksamhetsutvecklare Sensus, Maria Wolrath Söderberg, fil. dr. retorik SH. Moderator Karin Jacobson, journalist.

Innehåll

Vilka insatser behövs för att få till en bredare folkbildning i klimatfrågan? Vad har vi lärt oss hittills och vilka utmaningar väntar? Företrädare för folkhögskolor, studieförbund, forskning och civilsamhälle diskuterar möjliga vägar framåt.