Boka en fortbildning

Vill ni börja arbeta med Jag-vi-världenmetoden på er skola men känner er osäkra på hur ni ska gå tillväga? Boka in en fortbildning till din skola!

Uppdaterad: 4 april 2024

Fortbildningen utförs av våra Jag-vi-världenfortbildare. Det är engagerade folkhögskolelärare från olika delar av landet som utbildat sig i metoden med syfte att sprida den vidare.

De följer metodens olika delar men har även frihet att sätta sin egen prägel på fortbildningen.Under dagen får ni tips, övningar och möjliga lektionsupplägg kring olika sätt att arbeta med metoden utifrån er skolas önskemål och behov.

Fortbildningen ges under antingen en hel- eller halvdag, samt i digital form om nödvändigt.

Kostnad

Fortbildningen subventioneras av Sveriges folkhögskolor. Priserna nedan är det belopp folkhögskolan betalar, plus eventuellt mat och övernattning för fortbildaren.

Heldag: 6000 Kr

Halvdag: 4000 Kr

Kortare planerings/informationsträff: kostnadsfritt

Hur bokar man fortbildning?

Gör en intresseanmälan här.

Intresseanmälan är ej bindande.

Genom intresseanmälan kopplar vi ihop er skola med en fortbildare som passar era önskemål.

Kontaktperson/Frågor

Lina Remnert, Internationell samordnare FSO

lina.remnert@sverigesfolkhogskolor.se

Vad får man ut av metoden och fortbildningen?

Fortbildarna Erica Sandberg Offesson och Anna-Lena Öhman från Dalslands folkhögskola berättar om varför de tycker att Jag-Vi-Världen är en bra metod att arbeta med, vad man kan få ut av en fortbildning och hur ett upplägg på en fortbildardag kan se ut.