Hållbarhet stark trend bland Sveriges folkhögskolekurser

Hållbarhet står på agendan när årets alla folkhögskolekurser lanseras. Nu är webbplatsen folkhögskola.nu uppdaterad med nya kurser för 2020/2021.
Uppdaterad: 28 februari 2020

- Vi ser en stark trend av hållbara kurser på folkhögskola. Bland annat ekologisk matlagning, redesign och permakultur, säger Matilda Hedlund, kommunikatör på Folkhögskola.nu.

Webbplatsen folkhögskola.nu är uppdaterad med tusentals kurser från landets alla 155 folkhögskolor. Där finns både långa kurser; allmänna kurser, profilkurser och yrkesutbildningar, samt de kortare sommarkurserna.

- Intresset för sommarkurserna ökar varje år. Det kan vara så att man väljer att gå en sommarkurs istället för att ta flyget utomlands. Många folkhögskolor erbjuder sommarkurser för hela familjen, säger Matilda Hedlund.

I samband med det uppdaterade kursutbudet på folkhögskola.nu lanserar vi även vårt tryckta material Sommarkurskatalogen och broschyren Allt om folkhögskola.

Sommarkurskatalogen 2020

I sommar kan du välja bland 700 korta kurser, allt från några dagar till några veckor långa, under perioden maj-augusti. Du kan lära dig odling, skrivande, måleri eller att tapetsera möbler. Utbudet är brett och varierat och beskrivs utförligt i Sommarkurskatalogen.

Allt om folkhögskola

Vill du studera i höst? Här finns allt du behöver veta för att börja på folkhögskola. Vilka olika kurstyper och ämnen som finns, hur det är att bo på internat och berättelser från deltagare. På folkhögskola.nu kan du hitta en kurs efter dina mål och intressen.

Här kan du beställa vårt tryckta material konstnadsfritt.

Vill du kontakta en folkhögskola i närområdet?
folkhögskola.nu finns kontaktuppgifter till Sveriges alla folkhögskolor.