Östergötlands folkhögskolor skapade gemensam mässmonter
Vad gjorde ni?
Alla fem folkhögskolor i regionen tog fram en gemensam monter till tre studentmässor under parollen #DUgörossANNORLUNDA och bemannade den med deltagare och lärare från alla skolorna. Målet för kampanjen var att få fler unga vuxna i Östergötland att känna till och bli nyfikna på de folkhögskolor som finns här. Vi samarbetade med en PR-byrå som hjälpte oss ta fram ett koncept, slogan och material.
Montern bygger på en känsla som vi tror många i målgruppen för folkhögskolan kan känna igen sig i. Och om man gör det, ska man känna att folkhögskolan är ett enkelt, kul och smart steg framåt.
Vilka målgrupper nådde ni?
Unga vuxna som går i 2 eller 3 året på gymnasiet och deras lärare, syv:are och föräldrar.
Hur nådde ni era mål?
Det gick väldigt bra. Vi har nu använt materialet på montern i Göteborg, Stockholm och Malmö och totalt har vi nått ca 45 000 unga vuxna och delat ut ca 1 000 foldrar och 3 000 tablettaskar så vi känner att vi verkligen nått ut med vårt viktiga budskap.
Vilka lärdomar tar ni med er?
Att vi bör vara på fler mässor.